Românii din diaspora se întorc pentru a lucra cu Umbrărescu: salarii mari și proiecte importante

Românii din diaspora se întorc pentru a lucra cu Umbrărescu: salarii mari și proiecte importante

Românii se întorc din Europa pentru a lucra cu Umbrărescu: salarii mari și șantiere în plină expansiune

Tot mai mulți români care au muncit în străinătate aleg să se întoarcă acasă, atrași de salariile oferite de Spedition UMB, compania de construcții a lui Dorinel Umbrărescu. Cunoscut drept „regele asfaltului”, Umbrărescu a reușit să mobilizeze o forță de muncă impresionantă pentru proiectele de infrastructură din România, în special pentru construcția Autostrăzii Moldovei A7.

Muncitorii români se întorc pe șantierele din țară

Pe șantierul Autostrăzii Moldovei, care leagă Muntenia de Moldova, lucrează sute de muncitori români reveniți din Italia și Germania. Condițiile de muncă și salariile atractive sunt principalele motive care îi determină pe aceștia să revină în țară și să se implice în proiecte majore de infrastructură.

UMB a mobilizat pe șantierele sale:

  • 350 de muncitori pentru sectorul Focșani-Bacău
  • 160 de utilaje doar pe acest tronson
  • Peste 3.200 de angajați și 1.000 de utilaje pe segmentul dintre Buzău și Focșani

Ritmul alert al lucrărilor este evident, mai ales pe tronsoanele unde compania și-a asumat integral construcția.

„Salariile sunt mai mari decât cele ale unui prefect”

Salariile oferite de UMB sunt semnificativ mai mari decât media din România, ceea ce a atras un număr considerabil de muncitori din diaspora.

„Un șofer care lucrează la Umbrărescu câștigă mai mult decât un prefect. Decât orice prefect, nu doar de Vrancea. Și așa a reușit și are o adresabilitate și la rându-i după aceea o foarte mare solicitare de forță de muncă din partea celor care vor să vină să câștige, normal, mai bine.

Au revenit și din diaspora, cei care mergeau și făceau curse internaționale sau lucrau efectiv doar acolo pe utilaje sau pe camioane”, declara Nicușor Halici, președintele CJ Vrancea.

Acest lucru demonstrează că România poate oferi alternative competitive pentru muncitorii care, până de curând, își căutau locuri de muncă doar în afara țării.

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Moldovei

Autostrada A7 este primul proiect rutier din România aflat în execuție simultan pe toate cele 13 loturi, însumând aproximativ 320 km între Ploiești și Pașcani. Aceasta va asigura o conexiune rapidă între Moldova și Muntenia, facilitând tranzitul către vestul Europei.

Progresul lucrărilor este vizibil pe mai multe tronsoane:

  • Focșani – Domnești Târg (35,6 km) – execuție ajunsă la 42%, cu termen de finalizare în 2025
  • Lotul 4, lângă Focșani – aproape de finalizare, urmează să fie deschis traficului
  • Lotul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești – avansează rapid

Aceste proiecte sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar doar tronsonul Focșani – Domnești Târg are o valoare contractuală de 2,35 miliarde de lei, fără TVA.

UMB domină infrastructura rutieră din România

Pe lângă Lotul 1 Focșani – Bacău, Spedition UMB este responsabilă de întreaga secțiune dintre Buzău și Pașcani. În prezent, compania lui Umbrărescu este cel mai activ constructor din România, având cea mai mare mobilizare de utilaje și personal din ultimele decenii.

Autostrada Moldovei va avea, în final, aproximativ 440 km și se va extinde până la Siret, la granița cu Ucraina. Prin ritmul de lucru impus de UMB, proiectul este pe drumul cel bun și ar putea deveni una dintre cele mai rapide execuții de autostradă din România.

Concluzie

Românii din diaspora revin în număr tot mai mare pentru a lucra la proiectele lui Umbrărescu, atrași de salariile mari și condițiile de muncă avantajoase. Autostrada A7 este un proiect esențial pentru dezvoltarea Moldovei, iar mobilizarea record de pe șantiere arată că infrastructura din România intră într-o nouă etapă de dezvoltare.

More Similar Posts

Most Viewed Posts