Posturile TV românești care dispar din grilă: Ce schimbări ne așteaptă
Recent, a fost făcut un anunț important privind dispariția mai multor posturi TV din România. Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis retragerea licențelor pentru câteva dintre acestea, iar compania Clever Business Transilvania va înlocui proiectele inițiale cu noi planuri de televiziune.
CNA retrage licențele a patru televiziuni
Clever Business Transilvania a hotărât să renunțe la patru dintre cele opt posturi de televiziune pentru care primise licență de la CNA în 2022. Acestea sunt Prima Show, Prima Wild, Prima Shop 24 și Prima Tradițional Music.
Decizia vine după ce Clever Business Transilvania și-a reevaluat planurile, considerând că este nevoie de mai mult timp pentru procurarea echipamentelor și a conținutului necesar pentru lansarea acestor canale.
Planurile Clever pentru noile televiziuni
În cadrul unei ședințe publice recente, reprezentanta grupului Clever, Alina Loghin, a explicat că, deși compania intenționează să lanseze aceste proiecte, există o necesitate clară de mai mult timp pentru pregătiri. „Cele două canale, Prima History și Prima Food&Travel sunt în linie dreaptă, însă mai avem nevoie de puțin timp pentru a le lansa. La celelalte, le avem în vedere pentru viitor, însă avem nevoie de mai mult timp pentru reuși să procurăm și echipamente și conținut”, a spus Alina Loghin.
Termene prelungite pentru Prima History și Prima Food&Travel
CNA a acordat o prelungire de șase luni pentru lansarea canalelor Prima History și Prima Food&Travel, ceea ce înseamnă că Clever Business Transilvania are timp până în martie 2024 pentru a pune pe picioare aceste televiziuni. Conform legislației audiovizuale, o televiziune are la dispoziție un an pentru a începe emisia, cu posibilitatea a două prelungiri de câte șase luni fiecare.
Reacția CNA
CNA și-a exprimat îngrijorarea cu privire la strategia de dezvoltare a companiei Clever. Dorina Rusu, reprezentantul CNA, a întrebat: „Cine vă face strategia de dezvoltare, că eu nu înțeleg. Cum să luați atâtea licențe, apoi nu le mai puteți dezvolta, iar schimbați, iar faceți. Eu nu înțeleg ce strategie aveți?”.
Alina Loghin a răspuns că dificultățile întâmpinate în ultimii ani, inclusiv procurarea echipamentelor și a conținutului, au influențat prioritizarea lansărilor: „Nu este vorba despre strategie. Atunci când s-au solicitat aceste licențe și s-au și obținut, nu a avut nimeni în vedere ce s-a întâmplat în ultimii ani, evenimentele majore. Și au fost foarte mari probleme în a face rost de echipamente și chiar și de conținut. Le-am prioritizat așa cum am considerat noi. Am lansat deja Prima News și Prima Comedy, urmează acestea două și probabil pe viitor și celelalte”.