Noutăți

Care este Cel Mai Bun Unt din Supermarketuri? O Analiză Detaliată

Care este Cel Mai Bun Unt din Supermarketuri? O Analiză Detaliată

Într-o încercare de a identifica cel mai bun unt disponibil pe piață, 20 de mărci diferite au fost supuse unei analize riguroase. Rezultatele acestei evaluări ne-au oferit o imagine clară asupra calității untului pe care îl consumăm.

Din cele 20 de mărci testate, doar o singură marcă a reușit să obțină un calificativ de „bun”, în timp ce majoritatea au primit aprecieri nesatisfăcătoare. Este vorba despre „Bio-Fassbutter Naturland” produs de Gläserne Molkerei, care a ieșit în evidență cu un preț de aproximativ 3,50 euro pentru un pachet de 250 de grame. Acesta este singurul unt testat care nu conține hidrocarburi din uleiuri minerale saturate (MOSH) și nu prezintă reziduuri de agenți de curățare.

De asemenea, s-a remarcat și untul organic „Andechser Natur Bio Almbutter Sauerrahmbutter, Bioland” de la Knuspr, care a primit un calificativ de „satisfăcător”. Cu toate acestea, acesta a fost penalizat pentru urmele crescute de ingrediente din uleiuri minerale, experții senzoriali menționând un gust și miros „impur”.

Un produs care a stârnit preocupări serioase a fost „Allgäuer Bauernbutter Sauerrahm” de la ÖMA, evaluat drept „nesatisfăcător”. Testele au relevat un conținut alarmant de 19,8 mg/kg de hidrocarburi aromatice din uleiuri minerale (MOAH), o situație fără precedent în cadrul testelor realizate de „Öko -Test”. Acest nivel depășește cu mult recomandările UE, care sugerează un ghid de 2 mg/kg pentru grăsimi și uleiuri.

Pe lângă acestea, mărcile organice precum Alnatura și Dennree, alături de numeroase mărci convenționale de unt, precum Weihenstephan, Landliebe și Meggle, și chiar produsele mai accesibile de la lanțurile de supermarketuri ca Aldi, Edeka, Penny, Lidl și altele, au avut rezultate dezamăgitoare. Untul de la Kerrygold, de exemplu, a eșuat testul, la fel și mărcile germane „Milsani” și „Milbona” care au primit calificativul de „insuficient” și au arătat valori „sever ridicate” ale componentelor de ulei mineral.

Este esențial să menționăm că, în ciuda calității senzoriale apreciate ca fiind „foarte bună” pentru produsele de la Aldi și Lidl, acestea au dezamăgit în ceea ce privește nivelurile de uleiuri minerale. Aceste constatări subliniază importanța unei analize amănunțite a ingredientelor și calității produselor alimentare, mai ales când vine vorba de produse pe care le consumăm frecvent, precum untul.

Tags:

More Similar Posts

Most Viewed Posts