Căile ferate din județul Galați afectate de inundații: O situație critică pentru navetiști
Inundațiile recente din județul Galați au avut un impact devastator asupra rețelei feroviare, ducând la suspendarea trenurilor pe ruta Galați-Bârlad. Pe parcursul celor 109 kilometri de cale ferată, mai multe porțiuni de teren s-au prăbușit, provocând pagube semnificative estimate la milioane de euro. Această situație nu doar că afectează navetiștii care foloseau zilnic această rută, dar și ridică întrebări cu privire la momentul în care transportul feroviar va putea fi reluat.
Trenurile suspendate pe ruta Galați – Bârlad
Începând cu data de 14 septembrie, trenurile care circulau pe ruta Galați – Bârlad au fost suspendate din cauza avariilor provocate de inundații. Calea ferată a fost grav afectată în mai multe zone, printre care Târgu Bujor, Berești și în apropierea tunelului Tălăsmani. În aceste puncte, terasamentul a fost complet distrus, iar șinele de cale ferată au rămas „suspendate” în aer, fără suportul de dedesubt, care a fost complet erodat de ape.
Compania Transferoviar Călători, care gestionează această secție de cale ferată, estimează că pagubele se ridică la câteva milioane de euro. Având în vedere importanța acestei rute pentru navetiști, reluarea transportului devine o prioritate. Cu toate acestea, lucrările necesare pentru refacerea liniei vor fi ample și vor dura mult timp, prelungind perioada de întrerupere.
Imagini șocante arată amploarea dezastrului
Fotografiile publicate pe pagina de Facebook Meteoplus au dezvăluit cât de gravă este situația. În unele locuri, șinele sunt suspendate în aer, iar în altele, terasamentul este distrus complet, făcând imposibilă circulația trenurilor. „Această secție de cale ferată, cu o lungime de 109 kilometri, este esențială pentru legătura dintre Galați și Bârlad,” iar distrugerile masive fac ca reluarea traficului feroviar să fie incertă.
Înainte de inundații, călătoria pe această rută dura aproximativ patru ore, dar, datorită unor investiții recente, timpul a fost redus la două ore și 40 de minute. Din păcate, infrastructura grav avariată lasă sub semnul întrebării dacă și când trenurile vor putea reveni pe această linie.
Fondurile pentru reconstrucție – o problemă presantă
O altă problemă majoră este alocarea fondurilor pentru reconstrucția secției feroviare Galați – Bârlad. Deși este evident că sunt necesare investiții masive pentru refacerea terasamentului și a infrastructurii feroviare, nu este clar dacă vor exista fonduri suficiente pentru aceste lucrări. „Reprezentanții Transferoviar Infrastructură au declarat, potrivit HotNws.ro, că lucrările vor fi ample și vor necesita timp,” dar lipsa certitudinii privind finanțarea ridică mari îngrijorări.
CFR SA a confirmat situația prin comunicate oficiale, subliniind că terasamentul a fost grav afectat de inundațiile din Galați. Fără o intervenție rapidă și fără fonduri substanțiale, secția Galați – Bârlad riscă să rămână nefuncțională pe termen lung, afectând grav navetiștii și transportul feroviar din regiune.